search

Tuesday 22 January 2013

~Hatiku Terusik~


Assalamualaikum n salam sejahtera.

sekarang jam 3.59pagi.. wat apa xtidoq lagi nie? entahlah! malam2 cmnih sunyi, hati jadi pilu.ntah kenapa kan.. On facebook ternampak post kawan yg ada sahabat yg kemalangan di Melaka 6 Januari lalu dh kembali kerahmatullah pada 20Januari, ahad lepas. sesungguhnya aku langsung xmengenali arwah.. tapi hati ingin mengambil tahu..yaa, aku add seorang sahabat yg rapat dengan arwah hanya untuk lihat status2nya di fb, ternyata sahabat itu memang selalu update pasal arwah semenjak beliau kemalangan hinggalah arwah meninggal.. tersentuh hati ini melihat yang arwah seorang yg sgt manis, bertudung litup.. tentu baek dan solehah orangnya.. Tentu ramai orang sayang, tapi Allah lebih sayangkan dia. Benarlah orang ckp orang yang baek nih Allah jemput dia lebih awal..
mengikut apa yg dikongsikan oleh sahabat rapat arwah *aku baca di status fbnya*,  kuburnya wangi ketika digali dan liang lahadnya terang.. arwah juga mengatakan dia xtakot mati sebab dia dah sedia.. arwah pernah cakap kat ayah dia yang dia xsempat nak dakwah banyak2 kat semua.. arwah pun dh mintak izin kepada ayah n ibunya untuk 'pergi' dulu.. Allah kuatnya iman mu sahabat.. semoga dipermudahkan perjalananmu ke sana..
kenapa la aku terasa sgt atas kehilangan arwah sedangkan aku langsung tidak mengenalinya. hati jadi sebak.. dah 4.30 xleh tido lg. ada kwn ckp kalau kita sedih, terasa, seolah2 kita mengenali seseorang itu sedangkan kita langsung xmengenalinya, sebenarnya kita sudah berjumpa dan mengenalinya semenjak di alam roh lagi. sebab tu kita terasa dekat.. betul ka??? wallahualam. aku xtahu...
terfikir juga aku apa amalan yg aku ada untuk aku bawa ke sana bila dijemputNya? nothing. Allah, jahilnya aku.. jika ditanya adakah aku takot mati?? 100% yess..aku takot mati.. aku xmampu nk jwb mcm arwah jwab bila ayahnnya tnya, "kakak xtakut mati ke?" dan jwpnnya, "x, kakak dah sedia"..arwah hebat.. dia dh mempersiapkan dirinya untuk kembali kepada pencipta-Nya. Allahuakhbar...

tenanglah kau di sana sahabat.. disamping pencipta-mu.. nanti aku akan menyusul.. moga aku dpt mempersiapkan diri untuk menghadapi ajalku.. Ya-Allah, aku hamba yang lemah,, yang sering lalai dengan suruhan-Mu,, bimbinglah dan iringlah kekuatan2 kepadaku,, kekuatan melwan segala nafsu2 hasutan syaitan,,hanya kau pemilik segala kekuatan dan hanya pada Engkaulah aku memohon. Ya Allah Tuhan yang berkuasa ke atas hati2 manusia,, yang berkuasa membolak-balikkan hati ini, janganlah Kau palingkan hatiku setelah Kau beri petunjuk dan hidayah-Mu padaku.

Al-fatihah buat arwah Siti Hajar bt. Sabir~~~~insyaallah syurga buatmu dik.. :(

Sekian. Wassalam..

No comments:

Post a Comment