search

Wednesday 6 February 2013

~Setia Hujung Nyawa~

Assalamualaikum n salam sejahtera.

Aku pernah melayan drama2 sepetang n telemovie2 seperti Trilogi Cinta, Vanila Chocolate, Kau Laksana Bulan, Gemersik Kalbu, Adam & Hawa n else.. ni semua citer femes nih kan.. tapi aku xpernah langsung tengok citer apa yang meletopzz sekarang nieh? Setia Hujung Nyawa? dah nak abeh katanyaaa,,,xpun dh abeh dah..entah lah..aku tgk2 iklan ja kat tv.. ingat citer2 biasa jah memandangkan aku pun bukan pembaca novel yg tegar..so, xtahu pulak citer tu adaptasi dari novel.. memang kalau citer adaptasi dari novel nih slalu jadi ikutan....so,memang ramai la yang menyebut2 pasal citer nieh.. fren kt fb la nih mksud aku,, sbb sekarang kan aku kat home sweet home..hehe...

citer tu kul7mlm-8mlm.. owhhh,,patot pon xtgk..kat rumah nih adik aku layan citer indonesia jah, kadang siap cakap indon lagi ngn mak aku..mcm dok kt indonesia lak rasa...aku pun boleh tahan la jugak,,kalau kena tinggal kat indonesia mmg leh survive kot rasanya...hahah...adik aku balik ja dari sekolah terus bukak tv3,, citer 'Aliya' kul 2ptg-3ptg..petang2 layan pulak 'Bayu Cinta Luna' kul 5.30ptg-6.30ptg,, then dia continue lagi dengan citer 'Cucu Menantu' kul 6.30ptg-7.30mlm.. sabaqq ja la aku nieh.. selalunya kalau kat rumah, 7.30mlm mmg tutup tv lah,,semua akan beredar masuk bilik solat semua...mmg xberkesempatan la nk nengoknya....  aku anti jugak citer indonesia ni buka sebab apa,,,sebab lamaaa sgtt....panjang2 pulak tu dramanya...citer lak kurang lebih ja...wajib ada kes tertukar anak okeh dalam drama indonesia..pastu kes hilang ingatan.....xcaya ce kome nengoknye.. kalau xpham jalan citer tuh leh pm adik aku tanya sinopsisnya,,dia mmg terer ahh bab2 citer indonesia nih....haishhh.

okeh berbalik kepada 'Setia Hujung Nyawa', bestt ka citer tuh?? aku memang kena tgk jugak la nnt..tunggu la aku balik kolej nnt aku akan tgk la kalu ada masa free2...mesti punya lahh ada kawan yg donlod citer tuh nnt..citer adam&hawa pun nnt aku nak sambung tgk balik...aku tgk sampai episod 25 jah ritu...kat rumah xsemangat nak tgk...kat kolej syokkk ahh tgk sbb ada kwn2 yg xcited bg support suruh tgk...hahahha..aku jarang jugak layan drama yg episod2 ni sebab malas tunggu,,, semua movie yg aku senarai kat atas tadi semuanya tgk kat kolej..tu pun sebab kwn2 semua pakat dok tgk,,,tu yg join sekaki..heheh

akhir kata,,kita wajiblah setia hingga hujung nyawa kepada Pencipta kita..

Wassalam.

2 comments:

  1. suka ayat terakhir tu..btul..kna setia dgn Pencipta kita bukan bertuhankan diri sendiri atau harta benda duniawi,,.. :)
    follow sini

    ReplyDelete
  2. cuba la tgok..sweet je tau. klau tgok konfem tersenyum sorang2..hehe

    ReplyDelete